Wyobraź sobie typowy dzień właściciela małego obiektu noclegowego, posiadającego zaledwie 3 pokoje/apartamenty.

Przyjechał gość do pokoju numer 3. Trochę się spóźnił, bo przed samym wjazdem do miasta utknął w korku.

Gość się spóźnia i czekasz prawie półgodziny. Przekazujesz klucze i wracasz do domu na zimny obiad.

Kody dostępu oraz krótką instrukcję jak obsługiwać system dostępu wysłałeś do gościa e-mailem zaraz po otrzymaniu od niego przedpłaty. Kartę magnetyczną i kody zaprogramowałeś zdalnie ze swojego tabletu dziś rano przed wyjściem z domu. Gość bez problemu dostaje się do pokoju.

Tradycyjna forma obsługi gościa 

System zdalnej kontroli dostępu

Gość dokonał rezerwacji z krótkim wyprzedzeniem i poinformował, że przybędzie na miejsce w przeciągu 45 minut. Gość poza noclegiem zarezerwował również miejsce na prywatnym parkingu.

Akurat byłeś na zakupach, gdy otrzymałeś rezerwacje. Kończysz zakupy, jak zwykle, gdy Ci się spieszy w kasie jest kolejka. Wsiadasz w samochód i jedziesz przekazać klucze oraz wpuścić gościa na parking. Gość musiał poczekać na Ciebie 10 minut

w samochodzie.

Akurat byłeś na zakupach, gdy otrzymałeś rezerwacje. Z telefonu komórkowego wysyłasz gościowi link do szybkich płatności. Po 5 minutach otrzymujesz SMS, z potwierdzeniem otrzymania przelewu za nocleg. Za pomocą telefonu programujesz kartę i nadajesz gościowi kod do pokoju.

W opcjach wybierasz, aby kod i karta również otwierałaby szlaban wjazdowy na parking. Kody wysyłasz gościowi, SMS-em, i telefonicznie tłumaczysz jak dostać się na parking i do pokoju, po czym spokojnie kontynuujesz zakupy.

Gość z pokoju numer 2 zgłosił zagubienie kluczy

Na szczęście byłeś na to przygotowany i zawsze masz zapasowy komplet kluczy w samochodzie. Jedziesz ponownie do obiektu, dobrze, że byłeś nieopodal i gość nie musiał długo czekać przed drzwiami.

Gość wszedł do pokoju używając kodu, lecz bez karty nie działa oświetlenie, klimatyzacja oraz część urządzeń elektrycznych. Na szczęście byłeś na to przygotowany i w razie problemów możesz zdalnie włączyć zasilanie, klimatyzacje i oświetlenie w pokoju gościa.

Jest już późno w nocy, lecz goście z pokoju numer 1 zachowują się dosyć głośno, i mogą zakłócać spokój innym mieszkańcom​.

Nie interweniujesz, bo nic o tym nie wiesz. Informacje o głośnym zachowaniu otrzymasz dopiero następnego dnia od gości z pokoju obok, którzy przez hałas mieli problemy ze snem i raczej nie będą miło wspominać tej nocy.

Otrzymałeś alarm z czujnika hałasu w pokoju numer 1. Wysyłasz SMS do gościa i prosisz o respektowanie ciszy nocnej. W razie potrzeby podejmujesz bardziej radykalne działania.

Telefonicznie zgłoszono problemy z prawidłowym funkcjonowaniem sieci WiFi.

Jedziesz sprawdzić co się dzieje. Dotarłeś na miejsce po 9:00 i po zresetowaniu routera sieć działa juz prawidłowo, mimo to dzwonisz do serwisanta, aby sprawdził jego działanie.

Zdalnie logujesz się do routera, lecz ten nie odpowiada, najprawdopodobniej się zawiesił. Zdalnie odcinasz zasilanie do gniazda 230V, z którego jest on zasilany. Po przywróceniu napięcia router się zresetował i działa prawidłowo, pomimo to dzwonisz do serwisanta, aby sprawdził jego działanie.

Zbliża się czas wymeldowania, gdy gość z pokoju numer 3 prosi o przedłużenie pobytu do 12:00

Przychylasz się do jego prośby, niestety na 12:00 masz zaplanowaną wizytę u lekarza, więc prosisz gościa o pozo-stawienie kluczy skrzynce pocztowej. Wiesz, że nie powinieneś tego robić, bo ktoś może je ukraść, lub wykonać ich kopie, ale nie masz innego wyjścia.

Przychylasz się do jego prośby i z telefonu komórkowego przedłużasz działanie karty gościa do godziny 12:00.

Do obiektu przyjeżdża sprzątaczka, aby posprzątać pokój nr 3.​​

Posprzątanie zajęło jej 40 minut, lecz w karcie pracy wpisała półtora godziny, za które będziesz musiał jej zapłacić.

Sprzątaczka nie wypełnia karty pracy, na koniec miesiąca sprawdzisz ile godzin przepracowała odczytując dane jej karty magnetycznej z systemu.

Do obiektu przybył informatyk, który ma sprawdzić sieć WiFi. ​​

Sprzątaczka o tej porze juz nie pracuje, więc jedziesz do obiektu wpuścić informatyka. Nawet dobrze się składa w czasie, gdy on będzie sprawdzał serwer Ty wymienisz wkładkę w drzwiach w pokoju 2, od którego wczoraj gość zgubił klucze.

Telefonicznie tłumaczysz, w czym jest problem, następnie z telefonu komórkowego zdalnie otwierasz drzwi do pomieszczenia technicznego.

Jak to działa z perspektywy gościa:

Jak to działa z perspektywy właściciela:

 

  1. Gość rezerwacje nocleg.
  2. Dokonuje opłaty za pomocą metody wskazanej przez właściciela apartamentu.
  3. Otrzymuje kod PIN otwierający drzwi do apartamentu oraz informacje dotyczącą np. dojazdu itp.
  4. Gość otwiera drzwi do apartamentu nadanym kodem PIN.
  5. Po wejściu do apartamentu znajduje kartę zbliżeniową. Umieszczenie karty w kieszeni hotelowej załącza oświetlenie, prąd i klimatyzację. Karta działa również jako klucz, przyłożenie jej do kontrolera otwiera drzwi do apartamentu.
  6. Po zakończonym pobycie gość opuszcza apartament zostawiając kartę zbliżeniową w apartamencie.
  1. Właściciel otrzymuje rezerwację.
  2. Wysyła informację odnośnie formy płatności, lub pobiera płatności z karty kredytowej gościa.
  3. Po otrzymaniu płatności wysyła gościowi kod PIN pozwalający na wejście do apartamentu, oraz informacje dotyczących np dojazdu itp.
  4. Właściciel loguje się do systemu zdalnej kontroli dostępu z telefonu, komputera lub tabletu i programuje apartament, podając imię i nazwisko gościa oraz okres ważności kodu i karty (czas na jaki gość wykupił pobyt np. od dzisiaj od godziny 14:00 do jutra do godziny 11:00)

A oto jak to działa

Projekt i wykonanie PP

Kontakt:

 

RAC Systems Sp. z o.o. 

 

Ul.: Trasa Północna 16C

65-119 Zielona Góra

woj. Lubuskie

 

Tel.: 0048 507 043 159

Tel.: 0048 694 435 302

e-mail: biuro@racsystems.pl